Modern eğitimin gereği öğrencilere mümkün olduğu kadar çok bilgi vermek değil, onlara bağımsız olarak öğrenmeyi öğretmek, sadece bilmeyi değil, aynı zamanda alınan bilgilerle çalışabilmektir. Eğitimde inovasyon bu bakımdan çok önemli bir noktadır.


Pedagojik yenilik, iki temel yaklaşıma dayanmaktadır.

Öğrenci merkezli bir yaklaşım, eğitim sürecini her öğrencinin / öğrencinin kişiliğine göre yönlendirmeyi ifade eder. Modern pedagoji, her öğrencinin benzersiz deneyimini ve karakterini dikkate almalı, kişiliğini ve yeteneklerini geliştirmelidir. Bu yaklaşımın uygulanması, seçim ilkelerine güvenmeyi (öğrenciler takip etmek istedikleri alanları seçebilirler), güven (öğretmenlerden otoriter baskı olmadan), yaratıcılık ve başarı, öznellik, bireysellik;

Yetkinlik temelli yaklaşım yenidir. Sonuç bir bilgi bütünü değil, öğrencinin problemleri, çatışmaları çözme ve farklı durumlarda hareket etme becerisi olan bir dizi beceri iken, öğrenmenin sonucuna odaklanır.

eğitimde inovasyon

Öğrencinin ne kadar bildiği önemli değil. Daha da önemlisi, değişikliklere tepki verme, esnek olma, duyguları yönetme ve doğru bilgiyi seçebilme becerisidir. Bu yenilik, eğitim sisteminin temel bir revizyonunu, değerlendirme ve eğitim organizasyonunun ilkelerini yeniden düzenlemeyi gerektirir. Bu yaklaşımlara dayanarak, öğretmenler ve metodologlar yenilikçi pedagojik teknolojiler geliştirir. Eğitimde inovasyon en çok pedagogların ve öğretmenlerin dikkat etmesi gereken konulardandır.

Eğitim sistemindeki yeni pedagojik teknolojiler

Proje çalışması

Proje çalışması, öğrencilerin yaratıcı yeteneklerini geliştirmeye, onlarda bir takım halinde çalışma becerilerini oluşturmaya yardımcı olan bir etkinlik türüdür. Projelerin amacı güncellemek ve uygulamada kullanmak, kazanılan bilgileri genişletmek ve derinleştirmektir. Bir proje üzerinde çalışmak, tek tek, çiftler halinde veya mikro gruplar halinde gerçekleştirilebilir, bir problem çözmeyi, en uygun çözümleri bulmayı içerir. Okullar, disiplinlerin entegrasyonunu projelerde aktif olarak kullanır, örneğin öğrencileri dil ve edebiyat, matematik ve kimya, tarih ve biyolojinin disiplinler arası bağlantılarını keşfetmeye davet ederler. Bu yenilik, dünyanın bütünsel bir resmini görmek için karmaşık düşünme, analiz etme, bağlantılar kurma ve yeni fikirler yaratma becerisini oluşturur ve geliştirir.

Oyun teknolojisi

Oyunlar birkaç işlevi yerine getirir: eğlence, tedavi, teşhis, sosyal. Oyun sırasında öğrenciler, sadece sonuçtan değil, süreçten de zevk ve etki alarak ücretsiz gelişim aktivitelerine katılırlar. Eğitim sürecinde oyun, dersin veya müfredat dışı faaliyetin bir parçası olarak daha geniş bir teknolojinin bir öğesi olarak kullanılır. Pedagojik bir oyunun açıkça formüle edilmiş bir amacı vardır ve oyun problemi şeklinde sunulur, oyundaki tüm katılımcılar önceden hazırlanmış ve dile getirilen kurallara uyar.

Uzaktan eğitim

Uzaktan eğitim, Avrupa ülkeleri ve Amerika Birleşik Devletleri’nde aktif olarak uygulanan bir yeniliktir. Özel olarak tasarlanmış sitelerde, ders döngüleri, ödevler ve öğretimle yüz yüze görüşmelerin bir programını içeren kurslar oluşturulur. Öğrenciler, kendi kendilerine çalışmak için kendi zamanlarını ve disiplinlerini düzenler. Okulların ve üniversitelerin ücretsiz erişimde farklı kurslar sunduğu birkaç site vardır (Universarium, Lectorium, yabancılardan – Coursera). Okullar ve üniversiteler, öğrencilerin ve öğretmenlerin etkileşimde bulunmalarına ve eğitim kurumlarının duvarlarının dışında deneyimleri paylaşmalarına yardımcı olmak için kendi kaynaklarını geliştiriyorlar.

Etkileşimli teknolojiler

Etkileşimli teknolojiler, öğretmenlerin ve öğrencilerin yer değiştirmesine yardımcı olan tekniklerdir. Gruplar halinde etkileşime girerek, bilgi üzerinde çalışarak öğrenciler kendi kendine çalışma için yeni fırsatlar keşfederler. Bu, öğrencilerin birbirleriyle etkileşime girdiği, ortak bir problemi çözmeye çalıştığı bir etkinlik oluşturmayı amaçlayan bir dizi yöntem ve tekniktir.

Etkileşimli teknolojiler, okullarda öğrencilerin düşüncelerini sunabilecekleri, fikirlerini tartışmayı öğrenebilecekleri seminerler, münazaralar, sorunlu dersler, tartışmalar düzenleyerek uygulanmaktadır.

Portföy

Portfolyo, öğrenme çıktılarının dinamiklerini değerlendirmeye yardımcı olur. Öğrenme başarılarını ve keşifleri görselleştirmek için kullanılabilir. Bu yenilik şu bilgi biriktirme yöntemleriyle gerçekleştirilir: elektronik portföyler, “başarı klasörleri”, “büyüme günlükleri”. Tüm gelişmeleri, projeleri kaydeder, projelere, tartışmalara ve yaratıcı faaliyetin sonuçlarına katılımı onaylayan materyalleri toplarlar.

Listelenen teknolojiler, ana yaklaşımlar dikkate alınarak entegre bir şekilde kullanılmaktadır. Teknolojiyi, yöntemini ve çalışma yöntemini seçen öğretmenler, öğrencilerin kişisel özelliklerini, eğilimlerini ve ihtiyaçlarını dikkate alır.